Hop-on-Hop-off Vancouver. Zo 30 sept.

30 september 2012 - Vancouver, Canada

Wij zouden ons toch bijna verslapen! 9.00u. Worden wij wakker! We gaan ontbijten; we zijn niet eens de laatsten en het is nog steeds een gekkenhuis! We hebben mazzel:de shuttlebus van het hotel gaat Downtown en wij kunnen mee! We kopen tickets voor de H.o.H.o. Bus. Dit is zo vreselijker toeristisch maar zo ontzettend leuk! Je komt overal; alle mooie, interessante, bezienswaardige plekken worden bezocht en je kan overal uit en weer instappen. Wij rijden eerst mee tot aan Falsch Creek, waar wij met een mini- Ferry naar Granville Island gaan. Dit is een eilandje tussen Vancouver en Vancouver North.Het is trouwens ook via de brug bereikbaar, maar dit is gewoon leuk. Hier is een public-markt, een overdekte markt waar alles maar dan ook alles te koop is: verse groenten en fruit, vlees, vis, brood, banket, kleding, sieraden echt àlles! Hartstikke leuk, gezellig om doorheen te lopen. Buiten op het plein eromheen staan allerlei figuren die iets artistieks doen: of ze zingen , al dan niet met gitaar, ze bespelen één of ander wazig instrument, tekenen, schilderen, staan op hun kop, noem het en het is er. Zo leuk joh! Na een tijd zoeken we de bushalte weer op en hoppen verder. Nu eruit bij Chinatown, de 2 na grootste chineees agglomeratie van Noord Amerika( San Fransisco heeft de grootste). Ook dit blijft leuk! Je kijkt je ogen uit wat ze verkopen aan groenten, vers of gedroogd, idem vis, kruiden, theebende,prullaria, Tshirts,andere zooi, fantàstisch. Hiervandaan lopen wij naar Terminalstreet, toch gauw zo'n 4 km, waar een vlooienmarkt is, en Gj heeft nog niets van Heineken kunnen scoren en dit is dan de aangewezen plaats waar hij iets zou kunnen vinden. Deze fleamarket is niet echt wat wij ervan hadden verwacht: niets van Heineken, wel cocacola, is weer mazzel voor Joost! Wij lopen de 4 km weer terug naar Chinatown en vervolgen ons hoppen. Heerlijk, zo'n bus! Nu stappen we uit in Stanleypark, waar we een speciale parktour willen doen. Heel erg de moeite waard! Fantastische chauffeur ook; daar valt of staat zo'n rit ook mee. Het is zijn laatste rit dit seizoen en hij zet allepassagiers gewoon af bij hun eigen hotel! Wij hebben voor vandaag genoeg bussen en downtown gedaan, dus wij eten tegenover ons hotel bij de Chinees. Nog niet zó lekker  Chinees gegeten deze reis.Dan nu maar onze koffer inpakken. Goed georganiseerd als wij zijn, is dit zo gepiept. Morgenochtend om 10.00 gaan we met de shuttle vanaf hier weer naar Downtown;de auto laten wij hier in de parkeergarage. Dan "doen" we Grouse Mountains en de   rest van de tour die we nog niet hebben gedaan. Rond 17.00 willen wij terug zijn bij het hotel, om dan naar de luchthaven te rijden; geen idee hoeveel tijd dat in beslag neemt( drukte,spitsuur?) dan de auto inleveren (ook geen idee of dat lang duurt) maar dan moeten wij toch ruim optijd zijn voor de terugvlucht van 22.45 lokale tijd. Normaal gesproken zijn wij dan dinsdag, Nl. Tijd om 17.10 weer in Amsterdam. Dat was het dan: maanden leef je er naar toe,ineens is het dan zover, beleef je heel intens bijna 5 weken, en dan is het voorbij!Nogmaals,hoe heerlijk, fantastisch, intens en mooi alles is geweest, het fijne van weggaan is toch:thuiskomen! We kunnen niet wachten dat wij de honden weer zien: wat zullen ze gek zijn! Of juist heel beledigd? We zien het wel. Eerst nog een laatste dag in Vancouver.

1. Emile:
    1 oktober 2012
    Bedankt voor alle leuke en informatieve verhalen ik heb genoten. Goede en veilige reis terug. Tot gauw. Gr. Emile + fam.