Vancouver city, Capilano- suspensionbridge bridge za 29 sept.

29 september 2012 - Vancouver, Canada

We ontbijten rond 8.30 en rijden richting Grouse Mountains. Dat ontbijt in die hotels is een gekkenhuis; wàt een drukte toch altijd! Dan staat er zoveel en nòg zijn er mensen( bijna altijd vrouwen die zeiken!) die persé iets anders willen. Ik kan daar niet zo goed tegen. Afijn, als we bij Grouse Mountains aankomen, zit dit in een dikke laag bewolking. Dit gaan wij dus niet doen want dat zou jammer zijn van het uitzicht. Dan plan B: Suspensionbridge- Capilano Bridge: een hangbrug van touw, hout en ijzerdraad over een 80 mtr diepe kloof, die Capilano River overspant. Het is even diep ademhalen voor je begint, maar als je er dan eenmaal opstaat, Pff, 2 vingers in de neus. We doen gelijk het Tree- adventure (idem hangbruggen tussen hoge Red Cedar bomen) en de Cliffwalk; een soort halve maan boardwalk op hoogte die slechts op 16 punten bevestigd is in een steile Cliff. Na al dit spannends even koffiegedronken en een broodje gegeten. Dan besluiten wij de Scenic route van Seymour  Mountains te rijden. Op de weg er heen, stoppen we even bij een winkel. Op de parkeerplaats begint er een man tegen ons te praten in de trend van: smalle parkeerplekken enzo.( hij heeft zelf een huge SUV GMC). Hij vraagt: where you from? Wij:" THE Netherlands" oh, my Grandpa was from THE North East Polder! Werkelijk, zo zei hij dat. Wij:What à Co.-incident, we live in THE Noordoostpolder! Toen waren wij natuurlijk gelijk vrienden. hij stelde zich voor:Albert James ( ikdenk dat hij Jan heet) van Loof. Z'n vrouw wil dolgraag naar Europa, maar wil niet vliegen! Afijn, een tijd gezellig met hem gekletst. Kent iemand misschien een kippenboer van vroeger uit de polder met de naam:Van Loof? Daarna toch echt richting Mount Seymour. Prachtige route weer, en aan het eind hebben we de flowertrail gelopen ( de flowers waren wel uitgebloeid,maar goed).Er werd gewaarschuwd voor wildlife met daaronder: à fed bear is à dead bear! Het was al na 17.00uur, en de meeste kans op wild heb je vanaf dit tijdstip. ik had het er niet zo op: stel je voor dat je Yogi tegen het lijf loopt! Ik was er niet zo gerust op maar Gj heeft dat nooit zo.K heb maar veel lawaai gemaakt, dat wil nog wel eens afschrikken! Het is allemaal goed gegaan en wij zijn weer heelhuids bij de auto gekomen. Terug bij het hotel even koffie gedronken en ons klaargemaakt voor een nieuwe busexpeditie Downtown. Zitten wij in de bus, komt er een paar haltes verder een man de bus in, die in een kleine scootmobile zit. ( kan dat überhaupt in een Nl bus?) Hier zijn er zelfs plaatsen voor gecreeërd . Deze man kon echter niet goed door het gangpad komen, omdat er een vrouw met zo'n boodschappentrolley in de weg zat. Tenminste, die trolley stond in de weg. Krijgen die 2toch een heibel met elkaar zeg! Gewèldig, net een film. In Downtown lekker over de Robsonsquare en Granvillestreet geslenterd, lekker gegeten bij de Italiaan en tegen 23.00 weer terug met de bus. K ben blij dat ik geen buschauffeur ben, àlles stapt in en uit de bus. Van vervoersbewijzencontrole hebben ze nog nooit gehoord hier. Wij staan te wachten op de bus, komt er een zwerver of zoiets aanlopen, grabbelt wat in de vuilnisbak, haalt er een zak uit, kijkt er in, en begint er gelijk uit te eten! Hij neemt die zak ook nog mee de bus in, die er net aankwam, en komt ook nog pal naast ons staan! mèuren die zak! Of misschien was het die man wel? Morgen willen we met de hop-on-hop-off-bus mee. We willen zo'n 2- daags ticket, en dan proberen we het maandag nog eens met de bus bij Grouse Mountains.  Het wordt nu echt kort dag!