Sooke, do. 27 sept.2012

27 september 2012 - Capital, Subd. C, Canada

Wat een oase is het hier. We worden wakker van een streep fel zonlicht door de gordijnen. Wat is het hier mooi; dit hebben wij gisteravond allemaal niet gezien! We kijken vanaf ons balkon over de tuin, en dan zo op de baai, dan komt er een soort landtong en daarachter is de Pacific. Dus niet echt ( echt niet dus!)in het bos. In het keukenhoekje heeft gastvrouw Virginia vanalles neergezet om ons eigen ontbijtje te maken: zelfgebakken brood, in de vorm van een atoombom,home-made notenmuffins, eigengemaakte jam, koffie, thee alles is aanwezig. Ook eieren maar die laten we maar liggen. We ontbijten heel romantisch op ons balkonnetje in de zon. We maken kennis met onze gastheer Don. Hij ziet er uit als een kabouter, maar dan de afmeting van een reus: grijs lang haar, kaal bovenop, grijze lange baard, muts, rond brilletje en tuinbroek. Hij is timmerman/meubelmaker en is lekker bezig. Geweldig mooi atelier, degelijk gereedschap, mooi om te zien. Hij geeft ons een leuke tip voor vandaag: de Pacific West Trail, met kans op wildlife. Hier gaan wij voor. Victoria doen we dan morgen wel, of niet. We drinken nog koffie en ondertussen facetimen we met Freek; hij is net terug van een paar dagen bij Joost en is gister teruggekomen. We bespreken ook vast ons hotel in Vancouver voor onze laatste 3 nachten hier, dan is dat maar geregeld. We gaan op pad. We rijden eerst een stuk over de 1 noord, weer richting Victoria. Dit stuk hebben wij gisteravond ok gereden maar toen hebben we niets gezien.( donker en mist). We stoppen bij een uitzichtpunt waarvan ik de naam niet meer weet maar vanwaar je zo'n mooi uitzicht had! Ook kon je helemaal de besneeuwde top zien van de Mount Baker in de U.S.A. Voorbij Duncan gaan we de 18 op naarCowichan Lake, om zo bij onze eindbestemming Port Renfrew uit te komen. In Cowichan eten wij een lekker broodje met koffie. De temperatuur is inmiddels 26 graden en wij zitten heerijk op het terrasje met zo'n verstuiver. We rijden verder tot bijna Port Renfrew als wij 4 deers zien, een hele familie, vader moeder en 2 kalfjes. In Port Renfrew lopen wij de Botanic Loop Trail. Prachtig stukje natuur; lijkt veel op de Pacific Rim, in het begin, toen wij op Vancouver Island waren. Het is alweer 19.15 als we terug zijn bij de auto. Het wordt al gauw donker  jammergenoeg.Op de terugweg, die parallel loopt aan de Pacific, willen we eten bij Point No Point, maar die hebben er geen belang bij: eentje blijft maar bellen, en de ander heeft het zo druk dat ze ons niet eens ziet staan! We zoeken wel iets anders! Om 21.00 terug in Sooke. Jammer jammer, alle restaurants sluiten om 21.00 dan maar een fastfoodje. Terug naar Heron's Rest. We zien nog een deer, een das èn een konijn! T is maar goed dat wij gps hebben, anders zou je dit echt nooit vinden! Fijn dat de buitenlamp aan is, anders brak je je nek nog. Even wat drinken, rommelen en verhaaltje schrijven en het is alweer bedtijd.

1. Martine:
    28 september 2012
    Wat ontzettend leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik weet al een nieuwe cariere voor jou.........boeken schrijven!!!! Wat schrijf jij ontzettend leuk zeg!
    Veel plezier nog daar.
  2. Mirjam:
    28 september 2012
    Jee Ria, je kunt geweldig schrijven. Jullie hebben het geweldig hoor ik wel. Veel plezier en zoek niet teveel spanning op, we willen jullie nog heelhuids hier in Nederland weer zien.

Gr. Mirjam
  3. Hennie en Bert:
    29 september 2012
    Hallo GJ en Ria,
    Ik heb net weer bijgelezen. Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel. Echt geweldig. Ik zou toch solliciteren bij de Kerstman Ria, hij heeft vast wel een hulpje nodig. Het is erg leuk om met kinderen te werken en ik kan het weten.
    Geniet van de laatste dagen.
    gr. Bert en Hennie