Van Sooke naar Vancouver, vrijdag 28 sepc c

28 september 2012 - Vancouver, Canada

Na weer een verkwikkende nachtrust en een lekker ontbijtje op ons balkonnetje pakken wij alles weer in en nemen afscheid van Virginia. Don is helaas niet thuis, en als ik zeg dat ik hem er zo mooi uit vind zien, wijst ze op een bordje naast zij atelier: Santa! Hij is al jaren kerstman; dit begint eind november en duurt dan 5 weken, 6 dagen per week. In die tijd ziet hij 7000 kinderen! Mèn, dat zou iets voor mij zijn! T schijnt wel goed te verdienen, vertelt ze, dus alà! Om 11.00 rijden we weg richting Victoria. Oeps, ons Canadaboekje vergeten, dus even teug! Om 12.45 zijn we bij Tsawassan vanwaar de Ferry vertrekt. De boot van 13.00 zit al vol, dus we moeten wachten op die van 14.00 geen punt, we hebben tijd. We gaan een bakkie doen bij een cafetaria: allemachtig, wat een rij! T lijkt wel of iedereen dan gelijk daar naar binnen stuift, terwijl wij bijna vooraan in de rij stonden! Om 14.45 wordt omgeroepen: "passengers, return to your vehicle, we're loading!  In alle rijen komt beweging, behalve in die van ons. Wij dachten al dat we niet meer met deze lichting meekonden, maar jawel, als laatste auto kunnen wij de Ferry op. Op de Ferry zijn ook cafetaria's: hier hetzelfde liedje: alweer rijen dik staan de mensen te wachten! Wat een goudmijn! Verwachte aankomsttijd in Vancouver:15.50. Dit klopt ook en dan moeten we door Vancouver heen naar ons hotel. Ik denk zomaar dat het spitsuur is! We doen er ruim anderhalf uur over om de stad door te komen! We zitten in het Holiday Inn,alles perfect hier! Dan gaan we met de bus op expeditie Down Town. Hier kijken we echt onze ogen uit! K voel me dan vaak zo burgerlijk truttig!  Als je ziet wat hier rondloopt! Alcoholisten die geld vragen voor "research", fantàstisch, dat doen ze in San Fransisco ook en ach, dat doen ze overal! Lekker door down town geslenterd, geshopt, in een leuke tent gegeten, helemaal geweldig. Dan weer een bushalte met het goede busnummer gezocht om weer naar huis te komen. Om 23.30 zijn we weer thuis. Héérlijk, zo'n stad ( voor een paar dagen).Morgen willen we naar Grouse Mountains, de Capilano- suspensionbridge en Mount Seymour road. Wat daar allemaal is, gaan we morgen ontdekken.