Van Vancouver tot campel rivier

2 september 2012 - Campbell River, Canada

Na een vlucht van bijna 10 uur zijn wij goed aangekomen in Vancouver. In het vliegtuig zaten wij naast Margreet  uit Heerenveen, de buurvrouw van Epke Zonderland, maar dit terzijde.

De Auto ophalen was een peuleschilletje;een schitterende Ford Edge Suv . Rond 19.00 uur lokale tijd waren wij in ons hotel, het Sandman Hotel. Nog even een broodje bij de Subway gegeten, daarna lekker gaan slapen.

De volgende dag na het ontbijt vertrokken naar Horseshoebay, waar wij de Ferry hebben naar Nanaimo. Wat een Ferry zeg, een compleet cruiseschip met van alles aan boord. Na een overtocht van 95 min. Komen wij aan in Nanaimo en wij vervolgen onze reis richting Ucluelet.

onderweg het visitorscentre aangedaan van het Pacific Rim National Park, alwaar wij gelijk maar 2 trailshebben gelopen van bijna 2,5 uur! Prachtig joh, zo mooi aangelegd ook, met van die houten terrasplanken, mooi in verstek gezaagd op alle hoeken, echt heel mooi.

Rond 19.30 komen wij aan bij onze B&B, Moon and Sixpence. We bellen aan, en een mevrouw doet vragend de deur open:"Hendrika?" dat was Alice, onze gastvrouw.

De schoenen moesten uit en ze ging ons voor naar onze kamer, ondertussen honderduit vertellen over van alles en nog wat. Gezamenlijk ontbijt om 08.00met alle, in totaal 8gasten.

Om 22.00uur moest er rust in de tent zijn, en ze vertelde gelijk waar we lekker kunnen eten. Alles zag er toch zo schoon, gezellig en mooi op elkaars afgestemd uit joh!

Afgaand op haar advies zijn we bij een visspecialiteitenrestaurant uitgekomen (ik eet nooit vis!) maar het bleek een fantastische keuze! Wat was dàt lekker zeg, die zalm!

Bij thuiskomst was alles in diepe rust, dus wij toen ook maar gaan slapen.

De volgende morgen om 08.00 ontbijt. Hoe gezellig is dat! Een koppel uit Massachusetts , een koppel uit Toronto, en een koppel uit een plaatjes dichtbij Vancouver, wat de burgemeester van die plaats bleek te zijn. Iedereen vertelde enthousiast van zijn belevenissen tot dan toe, en allerlei onderwerpen kwamen ter sprake. Overheerlijk ontbijt trouwens, met de specialiteit van het huis:ommeletsoufflé, soesjes, huisgemaakte jammetjes, vers fruit, yoghurt,verse jus, thee, koffie, kortom overdadig! Er werd zo enthousiast verteld over de Whalewatching dat wij spontaan besloten er hier ook één te doen, ofschoon wij er straks in Telegraph Cove ook een hebben. Alice, onze hostes, belde gelijk om te vragen of er nog plaats was:we heen mazzel, om10.00 is er nog plaats voor 2 in de Zodiac. Spannend zeg! Afscheid genomen en op naar deWhalewatching. We kregen zo'n michelinpak aan zodat wij het niet koud zouden hebben;we kregen zelfs hanschoenen en een muts. De tocht was geweldig! Bultrugwalvissen en grijze walvissen, we hebben ze gezien! Ook zeehonden en zeeleeuwen. Het grappige was dat wij, in afwachting van een walvis, op het strand, tussen de bomen, een zwarte beer zagen met 3 jongen! Bij terugkomst werden wij verrast met heerlijke koffie,

Hierna nog een trail gelopen van het Pacific Rim NP, de rainforesttrail, koffie gedronken mèt wame appeltaart en ijs in Tofino, en toen op richting ons volgende overnachtingadres in Campel River. Hier zijn we nu. Morgen gaan we verder naar Telegraph Cove, waar wij 2 nachten zullen zijn.

1. Martine:
    2 september 2012
    wow!!!! Wat een verhaal!!! Leuk om te lezen........ Ik blijf jullie blog volgen hoor en hoop dat ik snel mooie foto's kan bewonderen????
    Veel plezier!!!!
  2. Jose:
    2 september 2012
    Wat leuk om te lezen! Ben nu al benieuwd naar de rest van jullie reis......
    Groetjes van ons allen uit Hoog Soeren
  3. Saskia:
    Ria en GJ,
    Super verhaal, ik blijf jullie volgen. En eigenlijk als je het verhaal leest heb je helemaal geen fotos nodig, alles zie je al met verbeelding, ('met van die houten terrasplanken, mooi in verstek gezaagd op alle hoeken' (hoe mooi is dat!)).

Stiekum verwacht ik wel wat foto's.
    heel veel plezier daar!!! groetjes aan GJ
  4. Hennie en Bert:
    2 september 2012
    Dit is al een heel mooi begin. Wij hopen dat de hele reis jullie zal bevallen. Schiet maar een hoop foto's dan gaan we niet een avond kaarten maar foto's kijken. Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes H en B.

PS Vitesse-Feyenoord 1-0
  5. Jacco Boot:
    4 september 2012
    Sodeju wat een geweldig verhaal zeg!! Dat is wel even wat anders dan mijn " vakantie " !! Geniet er lekker van en zoals de rest ook al schreef: schiet maar een boel foto's!!
    Groeten aan GJ!!

Groetjes Jacco
  6. Nel:
    6 september 2012
    Wat een verhaal zeg! jullie boffen dat alles zo in elkaar past
    Geniet er van!
    groetjes Nel en Gerrit