Van Campel River tot Port Hardy

4 september 2012 - Port Hardy, Canada

Het Travelodge Inn is zo'n  13-in-een-dozijn overnachtingsketen, niets mis mee, maar niet zo gezellig als bij onze vorige B&B. Campbell River is een erg leuke plaats; als we bij de KFC zijn, spreekt een "local" ons aan, lachen met die man, en hij doet ons allerhande toeristische tips aan de hand. De volgende ochtend na een ontbijt met van die leuke disposibles, en koffie waarvan je zo de bodem kan zien, naar de Fisherman's warf. Oh gewèldig!  Deze is echt ingericht op vissers:met gaten in de railing om je hengel in vast te zetten, en spoelbakken om je vis schoon te maken en hoge stoelen zodat je goed je hengel kan zien. Ik ging in zo'n stoel zitten, en Gj ging eronder liggen(!!!)om een foto te maken. Lachen joh! Komt er zo'n kleine pul naar z'n opa en zegt: Hi Grandpa,I've got a tomato, it's jucy!  Oh, she's a beauty, zegt Grandpa . No, it's jucy brult dat kind en zit tot onder z'n oksels onder de tomatenbud!

Een eindje verder was er een oldtimershow, wel 300-400van die echte oude auto's. Niet dat we daar veel om geven, maar t was wel leuk, zelfs een Studebaker (????) dit is voor de kenners.

Na nog een koffie besluiten we richting Hidden Cove te rijden, waar onze volgende overnachting zal zijn. Het is niet zo ver maar het doet z'n naam wel eer aan, jeetje, echt in de middle of nowhere. Wat een warm welkom kregen wij hier ook weer. We zijn nog niet binnen of we zien op de balustrade van het deck een racoon, oftewel een wasbeer zitten!

Het is trouwens een prachtig huis, groot, ruim, veel ramen, licht, schitterend uitzicht, alles.

we krijgen lekkere koffie en ze laat ons de kamer zien. Alles er op en er aan, mooi uitzicht op de baai. We schrijven ons ook maar gelijk in voor het avondeten, de "plat du jour" zeg maar. Ze bellen ook gelijk om onze berenexcursie van morgen te bevestigen, dus da's ook geregeld. We worden hier om 6.50 met de boot opgehaald, dus om 6.30moeten wij ontbijten.

we gaan nog even een rondje om het huis, zeg maar, en opeens, zomaar tegenover ons in het baaitje, dat nu drooggevallen is door het lage tij, scharrelt een zwarte beer! Onze mond valt open! We kijken er een tijdje na, tot er een auto het terrein op komt rijden, en dan loopt ie de bossen in.

Het avondeten was Fan-tas-tisch! En om maar te zwijgen van het dessert:4vruchtencrumble, warm, met ijs! Hoe lekker kan een mens eten?

De eigenaar, Dan, heet ie, en zijn vrouw maken met iedereen een praatje. Een grappige, goedlachse man met humor. Ook de meisjes die lopen te serveren zijn echt superaardig. En om 22.00 doen ze gewoon het licht uit!

Maandag 3/9: om 6.30 ontbijt , we moeten nog opschieten ook, want om 6.45 is de boot er al.

we varen naar Telegraph Cove en in totaal zijn we nu met 12 personen aan boord. We voeren 2uur richting de Knight Innlet, het resultaat was een beetje pover: een zwarte en bruine beer (wat wel een zwarte beer was) en heel ver weg een grizzly. En koud dat het was! Gelukkig kwam de zon nog wel door, maar beren hebben we niet meer gezien. Aan zo'n organisatie ligt het niet, want het is gewoon een kwestie van geluk hebben natuurlijk, maar het is wel jammer.

Om 16.45 waren we pas terug, en "thuis " in Hidden Cove een lekker kop koffie gehad. Daarna met de auto naar Port Neil gereden en er een paar boodschappen gedaan. Verder wasdaar niets te beleven. Na het eten besluiten we nog even naar Telegraph Cove te rijden om te kijken waar we moeten zijn voor de Whalewatching . Zien we gewoon een zwarte beer aan de kant van de weg staan, mèt jong! Zit je de hele dag op zo'n K-boot, en zie je niets, lopen ze hier gewoon aan de kant van de weg!

als we thuiskomen is het al donker; wel zit nog de racoon op de balustrade te eten. Van tijd tot tijd krijgt ie spontaan dorst, laat ie zich naar beneden glijden, zet z'n voorpoten in de emmer en gaat drinken , zo mooi om te zien joh!

Vanochtend, 4/9 konden we "uitslapen", ontbijt om 8.30

Dan vergastte ons met een soort van wentelteefjes, vers fruit, toast, en zijn gezelligheid.

De mama-racoon heeft haar kleintjes ook meegenomen, nu zijn het er 3! En dat alles tijdens het ontbijt.

Om 10.00 reden wij richting Telegraph Cove, tijd genoeg, want onze excursie begint pas om 13.00. Lekker rondgehangen daar, koffiegedronken, in de zon gezeten en om 13.00 vertrok de boot. Niet te beschrijven wat we zagen: je wist op een gegeven moment niet waar je moest kijken: orka's, bultruggen, dolfijnen, ze sprongen bijna over de boot! Leuke, enthousiaste schipper en veel wetende biologe aan boord, kortom, dit was geweldig!Om 17.00 uur weer terug in Telegraph Cove en dan richting Port Hardy gereden, waar wij morgenochtend om 5.30moeten inchecken voor de 15uur durende boottocht naar Prince Rupert.

1. Mirjam:
    Hey Ria en Gert Jan.
    Geweldig om te lezen. Ik kijk ernaar uit voor het volgende verhaal. Kun je er ook foto's plaatsen ?
  2. Ilma:
    Hi Gert jan en Ria,

Wat een geweldige reis maken jullie, ik zit ervan te smullen!!!
  3. Ilma:
    5 september 2012
    Wat een geweldige reis maken jullie; ik volg je verhalen met spanning. Heerlijk om zo rond te zwerven.

groetjes, Ilma
  4. Hennie en Bert:
    5 september 2012
    Helemaal geweldig om dit allemaal te lezen en te volgen wat jullie mee maken. Nogmaals een fijne tijd samen en een goede reis. Groetjes vanuit een zonnig Emmeloord
  5. Hanneke:
    5 september 2012
    Jullie hebben tot nu zo te lezen een geweldig vakantie. ben benieuwd naar de rest. Veel plezier. groetjes Hanneke
  6. Geertje:
    6 september 2012
    Hey lieverds,
    Fantastisch.......!!!! "I follow you..." Jullie staan bij de "favorieten". Goeie reis en GENIETEN!
    XXX
  7. Nel:
    6 september 2012
    Jullie krijgen de dierentuin waar je hem hebben wilt, Wat een wereld hè waar die dieren zo in het wild zijn Prachtig! De Smokey Mountens zijn daar niets bij!
    gr. Nel.