Jasper II. Vrijdag 14/9. Hinton

14 september 2012 - Hinton, Canada

Het is alweer vroeg dag vandaag omdat ik vòòr 9.00 uur de was moet brengen(anders is de wasmachine bezet door de housekeeping). 1,5 uur later is alles schoon en droog, fijn zeg! Ondertussen ontbeten en met Freek ge-face-timed ( soort skypen )gisteravond hadden wij Joost al gehad. Gj heeft ondertussen de achterbumper van de auto schoongemaakt; echt niet overdreven, want telkens als we de achterklep open of dicht deden, waren we hartstikke smerig! Lekker in het zonnetje koffiegedronken en rond de middag zijn we een Beaverwalk gaan doen, hier in Hinton. Een mooi aangelegde boardwalk, over soort van steigerplanken, midden door een bevergebied. Dit is duidelijk niet de tijd dat de bevers in actie zijn dus we besluiten tegen het schemer worden nog eens terug te komen. Ons volgende doel is de Miette Hotspring, warmwaterbronnen, in Jasper N.P. Hier zijn waterbaden met verschillende temperaturen: de koudste was 17graden, dan had je er van 38graden en de warmste was 44graden. Die laatste was echt warm joh, voor heel even is dat lekker;wij gaven de voorkeur aan die van 37. Ze hadden er bijzonder lekker ijs( ons eerste ijsje notabene!) we raakten aan de praat met 2 Canadese dames,en van eentje had haar zoon bij NEC gevoetbald , Graig (?). Als we uitgebadderd zijn gaan we naar Jasper city, om daar even rond te slenteren. Dit viel een beetje tegen;allemaal dezelfde winkeltjes met dezelfde rommel. Ook hier hebben de Chinezen hun intrede gedaan met betrekking tot de prutswinkels. Het koffiehuis waar wij gisterezo'n lekkere koffie hebben gehad was al dicht, wat een pech nu toch. Het is ondertussen tijd om terug te gaan richting Hinton voor de Beavercreek. We waren er net of ja,daar zwom er al één. Wat een groot beest, het lijkt wel een zeehond zo groot. Dan een hele tijd niets. Verder gelopen, de wilduitkijktoren opgegaan ( we waren de enigen!)en opeens, alsof er een wekker afgegaan was kwamen ze. Op een gegeven moment zagen wij er wel 7tegelijk zwemmen. Pracht gezicht:zie je ineens zo'n dikke boomstam voorbij komen, zwemt daar zo'n bever naast die hem vooruitduwt of meetrekt, voor z'n nieuw te bouwen dam. Zo leuk! Helaas wordt het dan te donker om ze te blijven volgen. We zijn lekker gaan eten en naar ons hotel gegaan. Mooi op tijd voor ons doen, 21.45. Morgen willen wij op tijd vertrekken richting Canmore, via de Icefields Parkway, en hier zijn een aantal "musts" waar we echt moeten stoppen. Wordt vervolgd.