Wells' Gray park, Clearwater. 11sept.io

11 september 2012 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Na een stevig "inflation fighter"ontbijt gaan we, nadat we bij de supermarkt zijn geweest, op weg naar Wells' Gray park. In het visitorscentre  is altijd nuttige informatie te vinden en wij krijgen een overzichtelijk kaartje met nog een paar leuke tips. We beginnen met de Spahats Falls om er in te komen. Daarna komen de Dawson Falls, het betere werk. Het wordt pas echt serieus bij de HelckenFalls, een echte gigantische waterval, 3 x hoger dan de Niagara. Zo ontzettend mooi joh! Indrukwekkend en oorverdovend . Weer een eindje verder, bij de Bailey's Chute, gaan wij de Westlake-loop doen. Hier staat 2,5 uur voor, k ben benieuwd.Deze hike loopt de eerste helft langs de rivier, met al zijn stroomversnellingen. Wij staan een tijdje te kijken hoe een groep kajakkers de stroomversnellingen "nemen". Prachtig om te zien;zij liever dan wij! Eentje gaat over de kop maar komt gelukkig weer goed boven drijven. Over een tijdje, ze schatten  1 uur, komen ze langs het beginpunt van onze wandeling, de Bailey's Chute, en dan willen wij daar ook weer zijn, om dit spektakel mee te maken. Gj loopt als een kievit, en wij moeten zelfs even wachten voor we hen zien aankomen:helaas voor ons, maar wel te begrijpen, gaan ze deze waterval niet "nemen" het is tè gevaarlijk. Wij rijden dan naar het verste punt waar je met de auto kan en mag komen en rijden dan weer terug richting Clearwater. Jammergenoeg is dat uitnodigend uitziende koffieshopje al dicht, dus gaan we "thuis" maar koffie drinken. Gj z'n schoenen en sokken zijn enigszins heel smerig geworden, dus die duikt met schoenen en al het bad in. Na het eten moet er eerst weer "bijgeschreven worden. De internetverbinding valt telkens weg ( schijnt normaal te zijn) dus het is een avondvullende klus. Zojuist is er weer verbinding tot stand gekomen, dus....welterusten en tot morgen, als wij op tijd weg willen rijden naar Jasper National Park.

1. Marielle:
    12 september 2012
    Wat gaaf om allemaal te lezen!!!! je schrijft het zo alsof we er zelf bij zijn. Wat lijkt het me gaaf zeg!!!! heel veel plezier en blijf zo genieten dan genieten wij ook!!! veel liefs emile marielle senne en twan x
  2. Ilma:
    12 september 2012
    Begrijp ik het nou goed? Zitten jullie nu ineens in de VS, ik dacht dat het een reis door Canada was. Je schrijft trouwens hartstikke goed Ria, alsof je d'r bij bent. Ik wil mee!!!
    Groetjes, Ilma
  3. Geertje:
    12 september 2012
    We volgen jullie ook op google earth. (Weten we precies waar jullie uithangen!) xxx
  4. Suzan:
    13 september 2012
    Wat een mooie verhalen. Ben wel benieuwd naar de foto's!
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Groetjes,
    Suzan