Johnstone Canyon, Banff, di. 18 sept.

18 september 2012 - Canmore, Canada

Om 9.15 ontbeten, frenchtoast met Wallnut en bacon (wentelteefjes)deze keer. De toeristische info bekeken en dagboeken bijgeschreven want dat was er gisteren niet meer van gekomen. Als we hiermee klaar zijn, vertrekken we. Eerst broodjes allen bij de Saveway . Wij verheugen ons er al op! "onze" kassier heeft vast geen duty, maar inplaats daarvan staan we nu bij een enorme "brow" in de rij. Hij maakt er lang niet zo'n spektakel van, jammer zeg! Op naar de Johnstone Canyon, even buiten Banff, aan de 1A. Ook dit is weer een prachtige, verrassende hike. Mooi aangelegd, zoals bijna alles hier. Wij verbazen ons trouwens over alle sanitaire ruimten hier, al dan niet met waterspoeling! Onvoorspelbaar, op de. Meest ontoegankelijke  wegen, parkeerplaatsen staan toiletten! Als we bovenaan zijn bij de Canyon, staat daar een bankje op ons te wachten. Wij gaan ff lekker zitten, en daar zit opeens een joekel van een raaf! Mèn, wat een gigantische vogel is dat! Volgens Gj is ie een beetje ziek, hij hinkt een beetje. Hij houdt mooi z'n koppie schuin, dan weer naar links, dan weer naar rechts alsof ie zeggen zil: zie je niet dat ik niet kan vliegen? ( dat denk je dan hè)Als wij uitgepeuterd zijn staan wij op om verder te gaan en wij hebben onze kont nog niet gekeerd of er zit alweer iemand op het bankje, tenminste, hij wil gaan zitten, ziet ineens de raaf en begint schoppende bewegingen te maken tegen dat beestje, en maakt slaande bewegingen met een stok die hij net heeft opgeraapt. Gj die wòrdt me toch een partij pissig op die man! Die man is bang van die raaf en begint daarom maar te schoppen! Is toch niet normaal? Als wij terug zijn op de parkeerplaats, drinken we koffie en gaan picknicken, ach zo gezellig! Daarna naar Norquay-look-out gereden, een uitkijkpunt, vanwaar je heel mooi over Banff kan kijken. Daarna is Banff-city aan de beurt.Wàt een leuk stadje is dit zeg! Zo'n leuke en mooie winkeltjes, eetgelegenheden, koffiebarretjes, speciaalzaken, echt alles! Mooie gebouwen, netjes verzorgd, echt veel leuker als Jasper city. Om 17.30  weggegaan uit Banff en langs het Vermillion Lake gereden. Hier stonden toch zoveel fotografen met statieven en allerlei dure apparaten. We stopten bij een meneer en vroegen: waar kijken jullie naar? Hij:naar Grizzly's en Mooses! Wow, dachten wij, dan blijven wij ook even! We raakten met die man aan de praat; hij was van joodse komaf, was dol op Nederlanders , geboren in New York, had een paar jaar in Duitsland gewoond en jaren in Australië  en woonde nu sinds zijn pensioen in San Fransisco.  En dit vond hij het mooiste:hier op een bank zitten en wachten op wild, terwijl hij daaan de praat raakt met wildvreemde mensen, dan maakte het hem ook niets meet uit of hijs n wild zag of niet! Er kwam nog een stel bij staan: uit Australië ! We hebben daar toch zo gezellig staan praten! Geen wild gezien, maar dat maakt dan inderdaad niet uit. Dit zijn zulke leuke en mooie momenten! Hij( en z'n vrouw Sue) gaan zondag naar Yellowstone, en hij was er van overtuigd dat wij elkaar nog zouden treffen! Het begon al donker te worden, en fris ook trouwens, dus we hebben afscheid genomen en zijn richting Canmore gereden. Hier lekker gegeten, getankt( dan hoeft dat morgenochtend niet meer) en bi j de D&Q nog een blizzard gehaald voor straks.  Vanavond willen wij een beetje op tijd gaan slapen, want het wordt morgen een lange dag naar Yellowstone. Inmiddels is het alweer 23.15!

1. Geertje:
    19 september 2012
    kijk uit naar de foto's..........
  2. Nel:
    19 september 2012
    Hallo lieve luitjes,
    Wat een prachtige reis zijn jullie toch aan het maken.
    Wij hebben ook in Jasper geslapen, ik weet niet meer in welk hotel, zag er duits uit, maar er lag toen meer dan een meter sneeuw overal.
    We zijn ook bij dat chicke hotel wezen kijen,niet geslapen hoor!
    We zijn vanmiddag terug gekomen uit Portugal.
    geniet er nog van !! Liefs Nel.
  3. Ilse:
    21 september 2012
    Hoi Lieverds
    Ben net terug uit Tunesie.
    Ben nu jullie verhalen aan het lezen.
    Helemaal geweldig zeg. Geniet er nog lekker van.
    Dikke kus xxx