Lake Louise, ma 17 sept. te

18 september 2012 - Canmore, Canada

We zouden ons bijna verslapen!  Om 9.00 u schrikken we wakker. Gauw toilet gemaakt en naar het ontbijt. Peter, de gastheer, heeft de thee al klaar. De ontbijtspecial vandaag is de breakfastwrap, gevuld met omelet, pepers, Mexicaanse groente , en het is toch weer lekker! Na de koffie gaan we op weg. Eerst naar de Saveway, dat is een grote supermarkt, waar ze o.a.een versbroodafdeling hebben. De broodjes zijn zo gepakt, maar dan, de kassa! Er zijn er maar 2 open van de weet ik hoeveel, en die sukkel waarbij wij in de rij staan, maakt een legpuzzel om alle boodschappen ( die zij nog steeds allemaal in plastic tasjes verpakken) zo mooi mogelijk passend in die tasjes te doen. Dan komt de kassarol uit het apparaat gespuugd, deze bekijkt hij serieus, omcirkelt dan het bedrag wat de klant met behulp van zijn klantenkaart bespaard heeft, en gaat dit dan uitgebreid meedelen aan de klant. Zo van: today, you saved 7,59 dollars! Wij waren de 4 e in zijn rij, dus wij stonden ons dat zo te bekijken, en telkens als hij dan mee ging delen hoeveel er bespaard was, riepen wij:congratulations!  En hadden zelf enorme lol! Hier waren wij dus wel even tijd mee kwijt, maar ach, we hebben vakantie! Nu op naar Lake Louise. Onwijs druk op de parking daar. Eerst nog even koffiegedronken , dan kan dàt niet meer misgaan. Broodjes gesmeerd voor onderweg en hop, lopen maar. De wandeling brengt ons naar Lake Agnes, op bijna 1800 mtr. De wandeling heeft een stijging van 340 meter over een lengte van 3,5 km.dat is 10 meter stijging per 100 meter. Er staat 2-4 uur voor. Na ongev. 100 mtr lopen wij voorbij een groepje nl.mensen, in de leeftijd eind 20. Die staan daar toch een partij te emmeren:Pff, dit ga ik niet doen hoor, pfff! Ik ben nou al kapot, en al van die flauwekul! Na groepsberaad besluiten te terug te gaan! Zielig! Na één uur waren wij boven! Alleszins de moeite waard; het Lake Agnes heeft ook weer zo'n groen-blauwe kleur, het is weer prachtig, volop zon,wat wil een mens nog meer? De grondeekhoorntjes eten bijna uit je hand. Na een uurtje gaan we weer terug naar beneden.Terug bij het Chateaux Fairmont, zo heet dat decadente hotel, is het weer een gekkenhuis. Hier gaan we Irja en Arjan treffen om met hen richting Lake Moraine en Skoki-lodge wild te gaan kijken. Helaas, je kan niet altijd mazzel hebben, geen wild gezien! Ook niet op de 1A,een hele mooie rustige weg tussen Banff en Lake Louise. Teruggereden naar Canmore, waar wij lekker hebben gegeten bij bistro Sage. Eigenlijk wilden wij ook nog wel een dessert, maar het was al 21.30 en de mensen keken ons bijna de tent uit, want ze gingen om 22.00 sluiten! Beetje jammer. In de hotellobby bij Irja en Arjan nog koffiegedronken en wéér afscheid van ze genomen. Deze reis gaan wij elkaar niet meer treffen: wij gaan morgen verder naar het Yellowstone N.P. En zij vertrekken vrijdag weer langzaam richting Vancouver, want dinsdag vliegen zij weer naar huis. Als wij weer bij ons hotel zijn, zoeken wij voor een overnachting in Yellowstone. Daarna gaat het licht uit.